Робота міжшкільної методичної комісії вчителів української мови та літератури
Керівник: Василів Н.С.
Аналіз роботи за минулий навчальний рік
В
2013-2014 навчальному році методична комісія вчителів української мови та
літератури працювала над реалізацією проблеми «Нуково-методичне забезпечення
формування компетентної особистості шляхом особистісно орієнтованого підходу до
організації навчально-виховного процесу в сучасних умовах».
Дана проблема розв'язувалась через вирішення таких завдань:
-
вироблення у школярів компетенцій комунікативно виправдано
користуватися засобами мови у різних життєвих ситуаціях;
-
виховання свідомого прагнення до вивчення української мови;
-
ознайомлення з мовною системою як основою до формування
мовних умінь і навичок;
-
формування духовного світу учні, цілісних світоглядних
уявлень, загальнолюдських орієнтирів, тобто прилучення через мову до культурних
надбань українського народу і людства в цілому;
-
зацікавлення учнів художнім твором як явищем мистецтва
слова;
-
підняття загальної освіченості учнів, набуття ними базових
знань, необхідних для повноцінної інтеграції в суспільство на різних рівнях;
-
формування читацької культури учнів, розвиток естетичного
смаку, вміння розрізняти явища класичної і масової культури;
-
сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю
приналежності до європейської спільноти;
-
формування гуманістичного світогляду, розвиток духовного
світу;
-
розвиток творчих і комунікативних здібностей учнів, їхнього
самостійного та критичного мислення, культури полеміки, вміння доводити власну
думку;
-
вироблення вміння застосовувати добуті знання у практичному
житті;
- розвиток
навичок самоосвіти, бажання і спроможніcть
учитися.
Протягом навчального року проведено чотири засідання комісії. Особлива
увага була звернута на роботу із нормативно-правовими та інструктивними
документами. Зокрема, опрацьовано методичні рекомендації щодо вивчення
української мови та літератури в 2013-2014 н.р. , нові програми щодо викладання даних дисциплін у 5 класі, новий держстандарт, вимоги щодо виконання письмових робіт та перевірки зошитів в 5-11 класах. Заслуговують на увагу такі форми роботи, як круглі столи «Розвиток креативного потенціалу учнів» (на базі Росільнянської ЗОШ) та «Урок - завжди пошук»(на базі Міжгірської ЗОШ); створення міні-посібника «Тиждень української мови в школі», систематизація матеріалів до літературного альманаху «Дивосвіт», виставка методичних матеріалів «Калейдоскоп педагогічних ідей».
Протягом навчального року проведено чотири засідання комісії. Особлива
увага була звернута на роботу із нормативно-правовими та інструктивними
документами. Зокрема, опрацьовано методичні рекомендації щодо вивчення
української мови та літератури в 2013-2014 н.р. , нові програми щодо викладання даних дисциплін у 5 класі, новий держстандарт, вимоги щодо виконання письмових робіт та перевірки зошитів в 5-11 класах. Заслуговують на увагу такі форми роботи, як круглі столи «Розвиток креативного потенціалу учнів» (на базі Росільнянської ЗОШ) та «Урок - завжди пошук»(на базі Міжгірської ЗОШ); створення міні-посібника «Тиждень української мови в школі», систематизація матеріалів до літературного альманаху «Дивосвіт», виставка методичних матеріалів «Калейдоскоп педагогічних ідей».
Особистісно-зорієнтованими були
відкриті уроки з
української літератури «Дивовижний світ поезій Ірини Жиленко:
«Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»
6 клас Дзвиняцька ЗОШ та
«Ліки від забуття (за поемою М.Вороного «Євшан-зілля») 6 клас Космацька ЗОШ.
Заслуговують на увагу і позакласні заходи, зокрема літературно-музична
композиція, присвячена 75-річчю від Дня народження В. Стуса, «Сховатися од долі
– не судилось…», проведена на базі
Дзвиняцької ЗОШ.
Виходячи
із завдань розвитку освіти та єдиної науково-методичної проблеми
району на
2014-2015 рік, міжшкільна методична комісія вчителів української
мови та
літератури працюватиме над
реалізацією проблемного питання
«Формування
ключових компетентностей на уроках української мови та літератури та у
позакласній роботі».
Дана
проблема буде розв'язуватися через вирішення наступних завдань:
-
організація роботи з вивчення змісту Держстандарту базової і
повної загальної і середньої освіти, нових навчальних планів і програм;
-
підготовка вчителів української мови до впровадження
змістових ліній Держстандарту;
-
використання активних форм і методів методичної роботи з
метою формування інноваційної культури педагогів, їхньої технологічної
компетентності;
-
впровадження інноваційних технологій у процес навчання та
виховання школярів;
-
підвищення ефективності уроку через використання
інноваційних технологій;
-
сприяння розвитку творчої обдарованості кожного учня та
формування вміння креативно підходити до
розв'язання поставлених задач;
-
формування в учнів наукового
світогляду;
-
розвиток пізнавальних й творчих здібностей школярів;
-
розвиток інтересу учнів до предмета;
-
розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;
-
формування читацької культури учнів, розвиток естетичного
смаку;
-
вироблення вміння застосовувати
здобуті знання , навички у практичному житті.
***
Тематика засідань
І ЗАСІДАННЯ
(організаційно - інструктивне)
Місце проведення – Росільнянська ЗОШ І-Ш ст.
Дата - вересень 2014 н.р.
ТЕМА. Викладання української мови та
літератури
в 5-6
класах у світлі вимог нового
Держстандарту.
№
|
Зміст
|
1.
|
Аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний
рік.
|
2.
|
Ознайомлення з новим Держстандартом
освіти України.
|
3.
|
Ознайомлення з новою програмою з
української мови та літератури для 5-6 класів.
|
4.
|
Ознайомлення
з методичними рекомендаціями щодо викладання української мови у 6 класі 2014-2015 н.р.
|
5.
|
Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання української
літератури у 6 класі 2014-2015 н.р.
|
6.
|
Ознайомлення з вимогами до виконання
письмових робіт учнів та критеріями оцінювання з української мови та
літератури в 5-11 класах.
|
7.
|
Ознайомлення
з новими підручниками для 6 класу за новою програмою.
|
8.
|
Затвердження
плану роботи методичної комісії на 2014-2015 навчальний рік
|
9.
|
Опрацювання
календаря пам'ятних дат на 2014-2015
навчальний рік, огляд новин художньої та науково-методичної літератури
|
10
|
Інформування
вчителів про надання допомоги молодим словесникам
|
|
ЗАВДАННЯ
ЧЛЕНАМ МК
|
1.
|
Зробити добірку психолого-педагогічної та методичної літератури
з проблеми, над якою працює МК.
|
2.
|
Опрацювати нові програми та рекомендації МОН України щодо викладання української
мови та літератури у 2014-2015 н.р.
|
3.
|
Підготувати
виступ з питання «Формування ключових компетентностей на уроках української
мови та літератури та в позакласній роботі»
|
4.
|
Скласти
індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми.
|
II ЗАСІДАННЯ
Місце
проведення - Дзвиняцька
ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата - листопад 2014 н.р.
ТЕМА. Формування ключових компетентностей
на уроках української мови та літератури
та у позакласній роботі.
№
|
Зміст
|
1.
|
Виступи на
тему: “Формування ключових компетентностей на
уроках української мови та літератури та у позакласній роботі».
|
2.
|
Обмін думками, досвідом.
|
3.
|
Відвідування
і обговорення відкритих уроків з даної теми:
«Морально-етичні
проблеми в казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»:
добро і зло, відповідальність за свої вчинки» (5 клас), «Т. Шевченко «Думи
мої, думи мої…». Роздуми автора про власну долю, долю України»(8 клас)
|
4.
|
Відвідування та обговорення відкритого виховного заходу «Українська
мова чиста, як роса»
|
5.
|
Обговорення результатів проведення І етапу конкурсів
та олімпіади з української мови та літератури та підготовка до ІІ етапу.
|
6.
|
Круглий стіл на тему: «Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів
у системі загальної середньої освіти».
|
|
ЗАВДАННЯ
ЧЛЕНАМ МК
|
1.
|
Працювати
над пошуками розвитку мовленнєвих компетентностей учнів у процесі навчання.
|
2.
|
Підготуватися до проведення відкритих уроків на наступне
засідання «Впровадження нетрадиційного, нестандартного підходу до організації
творчої діяльності обдарованих учнів та розвитку у них інтересу до вивчення
мови і літератури під час проведення позакласних та позашкільних заходів».
|
3.
|
Підготувати до огляду кабінет української мови.
|
III ЗАСІДАННЯ
Місце проведення – Міжгірська ЗОШ І-ІІ ст.
Дата - лютий 2015 н.р.
ТЕМА. Робота з обдарованими учнями як
напрямок інноваційної діяльності
вчителя
української мови і літератури.
№
|
Зміст
|
1.
|
Круглий
стіл на тему: „Впровадження нетрадиційного, нестандартного підходу до
організації творчої діяльності обдарованих учнів та
розвитку у них інтересу до вивчення мови і літератури під час проведення
позакласних і позашкільних заходів»
|
2.
|
Обмін
досвідом, думками.
Відвідування
і обговорення відкритих уроків та виховних заходів.
|
3
|
Підготовка до проведення «Тижня
української мови» у школі.
|
4.
|
Огляд кабінетів української мови
та літератури.
|
|
ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
|
1.
|
Підготуватись
до звіту про виконання програм (контрольні роботи, уроки розвитку зв’язного
мовлення).
|
2.
|
Працювати над
пошуками розвитку творчих
здібностей, умінь учнів
у процесі навчання.
|
2.
|
Створити міні-посібник «Тиждень української мови у нашій школі».
|
3.
|
Поповнити навчальні кабінети дидактичними матеріалами,
тестовими завданнями для тематичних атестацій.
|
4.
|
Підготувати виступ на тему: «Традиційні та інноваційні
підходи у формуванні креативної інтелектуальної особистості на уроках
словесності.
|
IV ЗАСІДАННЯ
Місце проведення – Космацька ЗОШ І-ІІ ст.
Дата-травень 2015 н.р.
ТЕМА. Традиційні та інноваційні підходи
у створенні креативної інтелектуальної
особистості на уроках словесності.
нгг
№
|
Зміст
|
1.
|
Засідання круглого столу на тему:
«Традиційні та
інноваційні підходи у створенні креативної
інтелектуальної особистості на уроках словесності.»
|
2.
|
«Шляхи підвищення
орфографічної грамотності учнів.»
(Творчий обмін досвідом).
|
3.
|
Звіт про курсову
підготовку.
|
4.
|
Огляд новинок
художньої та методичної
літератури..
|
5.
|
Презентація робочого портфоліо вчителя-словесника.
|
6.
|
Підведення
підсумків роботи методичної комісії за рік.
|
|
ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
|
1.
|
Підготувати контрольні
роботи, уроки розвитку
зв’язного мовлення.
|
2.
|
Підготувати власні матеріали до друку в періодиці.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар