Методична робота


Робота міжшкільної методичної комісії вчителів української мови та літератури
                                                          Керівник: Василів Н.С.


Аналіз роботи за минулий навчальний рік
В 2013-2014 навчальному році методична комісія вчителів української мови та літератури працювала над реалізацією проблеми «Нуково-методичне забезпечення формування компетентної особистості шляхом особистісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу в сучасних умовах».
Дана проблема розв'язувалась через вирішення таких завдань:
-         вироблення у школярів компетенцій комунікативно виправдано користуватися засобами мови у різних життєвих ситуаціях;
-         виховання свідомого прагнення до вивчення української мови;
-         ознайомлення з мовною системою як основою до формування мовних умінь і навичок;
-         формування духовного світу учні, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських орієнтирів, тобто прилучення через мову до культурних надбань українського народу і людства в цілому;
-         зацікавлення учнів художнім твором як явищем мистецтва слова;
-         підняття загальної освіченості учнів, набуття ними базових знань, необхідних для повноцінної інтеграції в суспільство на різних рівнях;
-         формування читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку, вміння розрізняти явища класичної і масової культури;
-         сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до європейської спільноти;
-         формування гуманістичного світогляду, розвиток духовного світу;
-         розвиток творчих і комунікативних здібностей учнів, їхнього самостійного та критичного мислення, культури полеміки, вміння доводити власну думку;
-         вироблення вміння застосовувати добуті знання у практичному житті;
-        розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможніcть учитися.
Протягом навчального року проведено чотири засідання комісії. Особлива
увага була звернута на роботу із нормативно-правовими та інструктивними
документами. Зокрема, опрацьовано методичні рекомендації щодо вивчення
української мови та літератури в 2013-2014 н.р. , нові програми щодо викладання даних дисциплін у 5 класі, новий держстандарт, вимоги щодо виконання письмових робіт та перевірки зошитів в 5-11 класах. Заслуговують на увагу такі форми роботи, як круглі столи «Розвиток креативного потенціалу учнів» (на базі Росільнянської ЗОШ) та «Урок - завжди пошук»(на базі Міжгірської ЗОШ); створення міні-посібника «Тиждень української мови в школі», систематизація матеріалів   до   літературного   альманаху   «Дивосвіт»,   виставка   методичних
матеріалів «Калейдоскоп педагогічних ідей».
Особистісно-зорієнтованими  були  відкриті  уроки  з  української літератури «Дивовижний світ поезій Ірини Жиленко: «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»  6 клас Дзвиняцька ЗОШ та «Ліки від забуття (за поемою М.Вороного «Євшан-зілля») 6 клас Космацька ЗОШ. Заслуговують на увагу і позакласні заходи, зокрема літературно-музична композиція, присвячена 75-річчю від Дня народження В. Стуса, «Сховатися од долі – не  судилось…», проведена на базі Дзвиняцької ЗОШ.
Виходячи із завдань розвитку освіти та єдиної науково-методичної проблеми
району на 2014-2015 рік, міжшкільна методична комісія вчителів української
мови   та   літератури   працюватиме   над   реалізацією   проблемного   питання
«Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури та у позакласній роботі».
Дана проблема буде розв'язуватися через вирішення наступних завдань:
-         організація роботи з вивчення змісту Держстандарту базової і повної загальної і середньої освіти, нових навчальних планів і програм;
-         підготовка вчителів української мови до впровадження змістових ліній Держстандарту;
-         використання активних форм і методів методичної роботи з метою формування інноваційної культури педагогів, їхньої технологічної компетентності;
-         впровадження інноваційних технологій у процес навчання та виховання школярів;
-         підвищення ефективності уроку через використання інноваційних технологій;
-         сприяння розвитку творчої обдарованості кожного учня та формування вміння креативно підходити до розв'язання поставлених задач;
-         формування в учнів наукового світогляду;
-         розвиток пізнавальних й творчих здібностей школярів;
-         розвиток інтересу учнів до предмета;
-         розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;
-         формування читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку;
-         вироблення вміння застосовувати здобуті знання , навички у практичному житті.


     
   ***

  Тематика засідань 
      І ЗАСІДАННЯ
(організаційно - інструктивне)
Місце проведення – Росільнянська ЗОШ І-Ш ст.
Дата - вересень 2014  н.р.
ТЕМА. Викладання української мови та літератури
в 5-6  класах  у світлі вимог нового Держстандарту.
Зміст
1.
Аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік.
2.
Ознайомлення з новим Держстандартом освіти України.
3.
Ознайомлення з новою програмою з української мови та літератури для 5-6 класів.
4.
Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання української мови у 6 класі 2014-2015 н.р.
5.
Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання української літератури у 6 класі 2014-2015 н.р.
6.
Ознайомлення з вимогами до виконання письмових робіт учнів та критеріями оцінювання з української мови та літератури в 5-11 класах.
7.
Ознайомлення з новими підручниками для 6 класу за новою програмою.
8.
Затвердження плану роботи методичної комісії на 2014-2015 навчальний рік
9.
Опрацювання календаря пам'ятних  дат на 2014-2015 навчальний рік, огляд новин художньої та науково-методичної літератури
10
Інформування вчителів про надання допомоги молодим словесникам

      ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
1.
Зробити добірку психолого-педагогічної та методичної літератури з проблеми, над якою працює МК.
2.
Опрацювати нові програми та рекомендації МОН України щодо викладання української мови та літератури у 2014-2015 н.р.
3.
Підготувати виступ з питання «Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури та в позакласній роботі»
4.
Скласти індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми.














































II ЗАСІДАННЯ
Місце проведення - Дзвиняцька ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата - листопад 2014  н.р.
ТЕМА. Формування ключових компетентностей на уроках української мови  та літератури та у позакласній роботі.

Зміст
1.
Виступи на тему: Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури та у позакласній роботі».
2.
Обмін думками, досвідом.
3.
Відвідування і обговорення відкритих уроків з даної теми:
«Морально-етичні проблеми в казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: добро і зло, відповідальність за свої вчинки» (5 клас), «Т. Шевченко «Думи мої, думи мої…». Роздуми автора про власну долю, долю України»(8 клас)

4.
Відвідування та обговорення відкритого виховного заходу «Українська мова чиста, як роса»
 5.
Обговорення результатів проведення І етапу конкурсів та олімпіади з української мови та літератури та підготовка до ІІ етапу.
6.
Круглий стіл на тему: «Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».

ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
1.
Працювати над пошуками розвитку мовленнєвих компетентностей  учнів у процесі навчання.
2.
Підготуватися до проведення відкритих уроків на наступне засідання «Впровадження нетрадиційного, нестандартного підходу до організації творчої діяльності обдарованих учнів та розвитку у них інтересу до вивчення мови і літератури під час проведення позакласних та позашкільних заходів».

                                                                                                                       
3.
Підготувати до огляду кабінет української мови.

III ЗАСІДАННЯ
Місце проведення – Міжгірська ЗОШ І-ІІ ст.
Дата - лютий 2015  н.р.
ТЕМА. Робота з обдарованими учнями як
напрямок інноваційної діяльності вчителя
української мови і літератури.

Зміст
1.
Круглий стіл на тему: „Впровадження нетрадиційного, нестандартного підходу до організації творчої діяльності обдарованих учнів та розвитку у них інтересу до вивчення мови і літератури під час проведення позакласних і позашкільних заходів»
2.
Обмін досвідом, думками.
Відвідування і обговорення відкритих уроків та виховних заходів.
3
Підготовка до проведення «Тижня української мови» у школі.
4.
Огляд кабінетів української мови та літератури.

    ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
1.
Підготуватись до звіту про виконання програм (контрольні роботи, уроки розвитку зв’язного мовлення).
2.
Працювати  над  пошуками  розвитку  творчих  здібностей,  умінь  учнів  у  процесі  навчання.
2.
Створити міні-посібник «Тиждень української мови у нашій школі».
3.
Поповнити навчальні кабінети дидактичними матеріалами, тестовими завданнями для тематичних атестацій.
4.
Підготувати виступ на тему: «Традиційні та інноваційні підходи у формуванні креативної інтелектуальної особистості на уроках словесності.

                                                                                                                                                                                                                          IV ЗАСІДАННЯ
Місце проведення – Космацька  ЗОШ І-ІІ ст.
Дата-травень 2015 н.р.
ТЕМА. Традиційні та інноваційні підходи
у створенні креативної  інтелектуальної
особистості на уроках словесності.
нгг
Зміст
1.
Засідання круглого столу на тему: «Традиційні та інноваційні підходи у створенні креативної  інтелектуальної особистості на уроках словесності
2.
«Шляхи  підвищення  орфографічної  грамотності  учнів.»  (Творчий  обмін  досвідом).
3.
Звіт про курсову підготовку.
4.
Огляд  новинок  художньої  та  методичної  літератури..
5.
Презентація робочого портфоліо вчителя-словесника.
6.
Підведення підсумків роботи методичної комісії за рік.

        ЗАВДАННЯ ЧЛЕНАМ МК
1.
Підготувати  контрольні  роботи,  уроки  розвитку  зв’язного  мовлення.
2.
Підготувати власні матеріали до друку в періодиці.



Немає коментарів:

Дописати коментар